Mój autorski program

Sensoryka pediatryczna to tak naprawdę moja wizytówka- zebrane w jednym miejscu teorie, koncepcje oraz przekonania, które są najbliższe moim wartością, moim przekonaniom. Są to zgromadzone metodologie, narzędzia diagnostyczne, techniki, z których korzystam w swojej pracy zawodowej, ale też w życiu prywatnym.

Mam silne przekonanie, że aby móc wyjść z jakąkolwiek terapią do mojego klienta muszę nie tylko bardzo ją znać, ale też mieć wiarę w jej działanie.

Istotna jest dla mnie interdyscyplinarność, stąd połączenie kilku najważniejszych obszarów rozwoju- motoryki, sensoryki, psychiki oraz somy. Motoryka bowiem określa ruch, sensoryka zmysły, psychika emocje, zaś soma- ciało. Co łączy te wszystkie dziedziny? niewątpliwie mózg.

Integracja sensoryczna, psychomotoryka empowermentu, teoria poliwagalna, chustonoszenie dzieci jako narzędzie koregulacji są to filary na których stawiam swoją terapeutyczną misję.

Główne cele:

profilaktyka/prewencja/interwencja

praca z niemowlętami oraz dziećmi do 4 roku życia

włączanie rodziców do terapii

uświadamianie ważności koregulacji oraz neurocepcji

Główne założenia:

cechy psychomotoryki empowermentu

wspomaganie rozwoju sensoryczno- motorycznego niemowląt

praca z rodzicami/opiekunami dziecka